De werkwijze van StudieSucces
De weg naar betere cijfers kent 5 stappen. Deze begint met een intakegesprek. Tijdens het intakegesprek brengen we de hulpvraag in kaart. We leggen onze werkwijze uitgebreid uit en bespreken ons antwoord op de hulpvraag. Het intakegesprek is vrijblijvend en er zijn geen kosten aan verbonden.
Stap 1: Hoge frequentie - veel begeleiding
Doel: De leerling ervaart hoe het is om elke dag huiswerk te maken en te leren. De leerling haalt onder onze begeleiding de eerst goede cijfers.
Inhoud: De leerling start met de huiswerkbegeleiding. Aan de start beginnen we met een hoge frequentie: 5 dagdelen per week. De eerste maand is de begeleiding intensief. We maken elke dag met de leerling 1 – op – 1 de planning. De coaches van StudieSucces overhoren het geleerde en kijken of het maakwerk serieus is gemaakt. De leerling mag pas naar huis als het werk goed gekeurd en af is. Na een maand hebben we een evaluatiegesprek. Is het eerste level behaald?
Stap 2: Hoge frequentie – minder begeleiding, meer coaching
Doel: De leerling maakt elke dag uit school zelf de planning.
Inhoud: De leerling komt 4 dagdelen per week naar de huiswerkbegeleiding. De leerling maakt elke dag een planning voor het maak- en leerwerk. Op de dagen dat de leerling bij StudieSucces is, kijkt een coach de planning na en stuurt waar nodig bij. Thuis controleren ouders of de leerling op twee andere dagen van de week een planning maakt. De coaches van StudieSucces overhoren het geleerde en kijken of het maakwerk serieus is gemaakt. De leerling mag pas naar huis als het werk goed gekeurd en af is. Na een maand hebben we een evaluatiegesprek. Is het tweede level behaald?
Stap 3: Lagere frequentie - minder begeleiding, meer coaching
Doel: De leerling gaat twee dagen per week gelijk uit school thuis aan het huiswerk.
Inhoud: De leerling komt 3 dagdelen per week. De leerling maakt elke dag een planning voor het maak- en leerwerk. Een coach van StudieSucces kijkt de planning na en stuurt waar nodig bij. Thuis controleren ouders of de leerling op twee andere dagen van de week een planning maakt. Daarnaast kijken ouders of de leerling het maak- en leerwerk na school af heeft. Op de drie dagen dat de leerling op StudieSucces is, overhoren de coaches van StudieSucces het geleerde en kijken of het maakwerk serieus is gemaakt. De leerling mag pas naar huis als het werk goed gekeurd en af is. Na een maand hebben we een evaluatiegesprek. Is het derde level behaald?
Stap 4: Lage frequentie – minder coaching, meer zelfstandigheid
Doel: De leerling kan zelfstandig plannen, het huiswerk maken en leren en haalt goede cijfers.
Inhoud: De leerling komt 2 dagdelen per week. De leerling maakt elke dag een planning voor het maak- en leerwerk. Een coach van StudieSucces kijkt de planning na op de dagen dat de leerling op StudieSucces is en stuurt bij waar nodig. Thuis controleren ouders of de leerling op vier andere dagen van de week een planning maakt. Daarnaast kijken ouders of de leerling het maak- en leerwerk na school af heeft. Op de twee dagen dat de leerling op StudieSucces is, overhoren de coaches van StudieSucces het geleerde en kijken of het maakwerk serieus is gemaakt. De leerling mag pas naar huis als het werk goed gekeurd en af is. Na een maand hebben we een evaluatiegesprek. Is het laatste level behaald? Game completed!